Wydział Geodezji - zakres prowadzonych spraw

Do zadań Wydziału należą sprawy związane z prowadzeniem powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego a także sprawy dotyczące podziałów i rozgraniczeń nieruchomości i komunalizacji z mocy prawa oraz zarządzanie Bytomską Infrastrukturą Informacji Przestrzennej, a w szczególności:

  1. Do zadań z zakresu powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego dla obszaru powiatu należy w szczególności:


    1. prowadzenie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych, zwanej dalej „powiatową bazą GESUT”,

    2. tworzenie, prowadzenie i udostępnianie bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych,

    3. zakładanie i prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500 - 1:5000,

    4. tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w postaci mapy ewidencyjnej skalach 1:500. 1:1000, 1:2000, 1:5000,

    5. tworzenie i udostępnianie standardowych opracowań kartograficznych w postaci mapy zasadniczej skalach 1:500. 1:1000, 1:2000, 1:5000,

    6. koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu,

    7. współpraca z gestorami sieci uzbrojenia terenu w zakresie usytuowania porównywania i wymiany danych,

    8. rejestrowanie robót geodezyjnych zgłoszonych przez uprawnione jednostki wykonawstwa geodezyjnego wraz z udostępnianiem danych posiadanych w zasobie w przyjętym systemie telekomunikacyjnym,

    9. harmonizacja informacji zawartych w prowadzonych bazach w celu wspólnego i łącznego wykorzystania,

    10. weryfikacja i włączanie do powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego zbiorów danych lub innych materiałów stanowiących wyniki prac geodezyjnych lub kartograficznych zakończonych przez wykonawców oraz aktualizacja prowadzonych baz danych w przyjętym systemie teleinformatycznym,

    11. Ochrona zankow geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych


  2. Do zadań z zakresu prowadzenia katastru nieruchomości i postępowań administracyjnych należy w szczególności:


    1. prowadzenie ewidencji gruntów i budynków, w tym prowadzenie w systemie teleinformatycznym bazy danych ewidencji gruntów i budynków,

    2. prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów,

    3. tworzenie, prowadzenie i udostępnianie bazy danych rejestru cen i wartości nieruchomości,

    4. udostępnianie informacji z zakresu ewidencji gruntów i budynków,

    5. udostępnianie poświadczonych wyrysów i wypisów,

    6. sporządzanie powiatowych zestawień zbiorczych danych objętych ewidencją gruntów i budynków,

    7. prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości,

    8. prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości,

    9. nadawanie numerów porządkowych budynkom oraz utrzymanie, prowadzenie i aktualizacja bazy danych systemu adresowego,

    10. prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów,

    11. prowadzenie spraw związanych z komunalizacją mienia z mocy prawa,

    12. zagospodarowywanie wspólnot gruntowych,

    13. scalanie i wymiana gruntów rolnych i leśnych,

    14. ochrona gruntów rolnych i leśnych,

    15. prowadzenie spraw związanych z podziałem i scaleniem nieruchomości,

    16. prowadzenie rejestru ubytków mieszkaniowych


  3. Do zadań z zakresu prowadzenia Bytomskiej Infrastruktury Informacji Przestrzennej należy w szczególności:


    1. udział w projektowaniu i rozbudowie systemów zarządzania szeroko pojętą informacją o przestrzeni, we współpracy oraz porozumieniu z Wydziałem Informatyki,

    2. obsługa techniczna i utrzymanie w sprawności technicznej systemów wchodzących w skład BIIP

    3. administracja baz danych zawierających obligatoryjną oraz fakultatywną treść Krajowego Systemu Informacji o Terenie stopnia powiatowego,

    4. rozbudowa BIIP w oparciu o współpracę z innymi jednostkami i branżami,

    5. udział w ustalaniu oraz standardów technicznych i informatycznych w zakresie informacji o przestrzeni,

    6. kierowanie, koordynacja i nadzór nad wszelkimi pracami związanymi z wykorzystywaniem informacji o przestrzeni,

    7. udział w integracji baz danych przestrzennych prowadzonych przez wydziały Urzędu oraz samorządowe jednostki organizacyjne,

    8. wykonywanie specjalistycznych analiz, raportów i map dla potrzeb Prezydenta i komórek organizacyjnych Urzędu,

    9. organizacja i prowadzenie szkoleń dla pracowników Urzędu w zakresie funkcjonowania BIIP,

    10. współpraca z wydziałami Urzędu Miejskiego w Bytomiu oraz samorządowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie prowadzenia i aktualizacji bazy danych BIIP,

    11. udział w koordynowaniu zadań związanych z realizacją projektów unijnych z zakresu społeczeństwa informacyjnego,

Załatwianie spraw w wydziale geodezji.
1. Nadanie numeru porządkowego.

2. Wypis z rejestru gruntów, budynków i lokali, wypis z kartoteki budynków, wypis z ewidencji gruntów i budynków oraz wyrys z mapy ewidencyjnej.

3. Wydanie zaświadczenia potwierdzającego posiadanie lub nieposiadanie nieruchomości na terenie miasta Bytomia.

4. Podział nieruchomości.

5. Rozgraniczenie nieruchomości.


Prosimy o wskazanie do jakiej grupy odbiorców się zaliczasz:
osoba fizycznapodmiot gospodarczyjednostka naukowajednostka sektora publicznego
Ta strona używa plików Cookie. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie Cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami używanej przeglądarki.
ZAMKNIJ